ahlanwasahlan ya REJAB


REJAB bulan menabur benih. SYAABAN bulan menyiram tanaman. RAMADAN bulan menuai.

ahlanwasahlan ya Rejab . alhamdulilah pejam celik pejam celik dah masuk bulan Rejab dah . bulan yang penuh dengan berkat . pahala melimpah ruah . tuhan berikan kesempatan ini kepada umatnya untuk melakukan ibadah . wahai saudara islamku . marilah kita sama - sama mengejar pahala yang Allah taburkan diatas muka bumi yang indah lagi sempurna ini . bukak ja Fb semua update pasal " esok nak puasa " kan ? perasan tak ? hihi syukur alhamdulilah .

Alhamdulilah 22 mei bersamaan dengan 1 Rejab . semua umat Islam yang masih bernyawa di atas muka bumi Allah yang nyata ini sihat kan ? hehe laila lagi la sihat sampai ada orang tu pangil laila boroi . masyaallah . kat sini mesti ada yang belum tahu lagi kan tentang Fadhilat yang ada pada bulan Rejab nie . okey kat sini laila nak share dengan korang semua . yang dah tahu tu alhamdulilah marila kita sama - sama menambah ilmu pengetahuan kita . mari kita renungkan sejenak apa yang laila cuba sampaikan ini . okey ? ambik pen dan kertas . TAKE NOTE please ! kalau korang tahu apa Fadhilatnya mesti korang sayang nak buat dosa hihi ^^

semua orang tahu kan yang bulan Rejab nie selalunya oraang ber ? ber apa? ber ? PUASA . okey pandai . so jom kita tengok apa yang special sangat nie bulan Rejab .

Malam Awal rejab mustajab doanya
Puasa 1 hari dalam bulan Rejab mendapat syurga yang tertinggi
Puasa 2 hari hari dilipat gandakan pahalanya
Puasa 3 hari dalam bulan Rejab dijadikan parit yang panjang yang menghalangkan dia ke neraka ( panjangnya setahun perjalanan.
Puasa 4 hari dalam bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah dajal di hari Qiamat.
Puasa 5 hari pada bulan Rejab , aman daripada azab kubur. Puasa enam hari pada bulan Rejab keluar dari kkubur bercahaya mukanya
puasa 6 hari dibangkitkan dari kubur dengan muka yang bercahaya
Puasa 7 hari pada bulan Rejab ditutup daripadanya tujuh pintu neraka
Puasa 8 hari pada bulan Rejab dibuka baginya lapan pintu syurga
Puasa 9 hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu, MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH, maka tidak ditolak dia dari memasuki syurga.
Puasa 10 hari pada bulan Rejab dijadikan dua sayap, terbang seperti kilat di atas Titi Sirotalmustaqim di hari kiamat.
Puasa 16 hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahi Allah di dalam syurga.
Puasa 19 hari pada bulan Rejab, dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim a.s dan Nabi Allah Adam a.s.
Puasa 20 hari pada bulan Rejab, diampunkan segala dosanya yang telah lalu

sabda Nabi S.A.W : hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaandi hari Qiamat
rejab dengan malam Israk Mikrajnya, Syaaban dengan malam nisfunya dan Ramadhan dengan Lailatul-Qadarnya

Siapa berpuasa tiga hari pada bulan Rejab dan beribadat pada malamnya (berjaga), seperti dia berpuasa tiga ribu tahun. Diampunkan baginya 70 dosa-dosa besar tiap-tiap hari, ditunaikan 70 hajat ketika keluar nyawanya daripada jasadnya, 70 hajatnya di dalam kuburnya, 70 hajat ketika terbang suhuf (ketika Quran dinaik ketika berlalu di Titi Sirotalmustaqim.

akhir kata dari saya " Beramallah menurut kemampuan masing-masing, jika tidak dapat melaksanakannya janganlah ditinggalkan semuanya ":67:

# EYH CEPAT CEPAT JOM LA KITA SESAMA BERPUASA . SUBHANALLAH BANYAKNYA GANJARAN YANG KITA AKAN DAPAT . APA LAGI JANGAN LEPASKAN PELUANG INI !





:67:

8 comments:

Ardini Izzati said...

Thanks sharing, sis. Moga segala amalan kita diterima Allah SWT :)

Rafflesia™ said...

as-salam..
betul tu dear :) tiada paksaan dalam Islam. jadi sesiapa ada kemampuan boleh berpuasa. insyaAllah...

laila lee said...

ardini : hehe most welcome . sharing is caringg ~

laila lee said...

raff : yea sis hehe insyalah kita sama- sama kejar amal ibadat yaa.

mawarhijau said...

semoga kita semua mendapat manfaat dari bulan rejab yang mulia ini :)

♥ layla naziera ♥ said...

thanx 4 sharing with me laila <3

laila lee said...

@mawarhihjau . hihi insyalah sis

laila lee said...

okkk laylaa !

 
Segala Yang Tercatat Diatas Adalah Hak Milik Laila